Je kent het wel: een foto die schreeuwt om een fikse mashup. Iemand staat in een geniale houding of kijkt juist super droog, waardoor een ‘kleine draai’ aan de realiteit onvermijdelijk wordt. Dit soort foto’s kun je niet afdwingen, maar ontstaan wel vaak op plekken waar er niet al te veel regels gelden.
Zo ook in The Poolbar – één van onze creatieve projecten. The Poolbar biedt onderdak aan Jan en alleman: toeristen, dagjesmensen of vaste bezoekers. Hier sta je niet alleen met een keu in je handen, maar speel je ook een potje Jenga of Wie is Het?. Dit zorgt voor een rijke kweekvijver aan beeld waar veel creativiteit op losgegooid kan worden. Oftewel, een sausje genaamd Photoshop. Met als doel: verrassend in het oog springen op social media. Best belangrijk in je online marketing.
Wil je een kijkje achter de schermen? In dit blog ontleed ik een aantal mashups die wij hebben ingezet voor onze social media campagne van The Poolbar.
BEFORE
De wijze waarop deze bezoeker bij de bar staat (of beter gezegd, door zijn knieën gaat), stimuleert elke creatieve hersencel in de bovenkamer om hier wat meer mee te doen. Hij kijkt wat omhoog, steekt zijn hand op en lijkt te smachten naar een biertje.
AFTER
Let the light shine on you! Een biertje bestellen in The Poolbar is dan ook een magisch moment. Om dit te benadrukken heb ik gebruik gemaakt van een zelfgemaakte sun ray brush. Door het bovenlichaam van de staande persoon te dupliceren, wordt het mogelijk om diepte te geven en de zonnestralen alléén op de knielende hoofdpersoon te richten. Zowel zijn hoofd als shirt zijn extra belicht om dit effect te versterken. Ten slotte is hij het middelpunt van de aandacht.
Bekijk hier de post.
BEFORE
Op het eerste gezicht lijkt dit geen foto die vraagt om een mashup. Toch bleek dit beeld op 1 april meer dan geschikt!
AFTER
Vanwege onderhoudsredenen waren er deze dag niet genoeg poolballen aanwezig. Als oplossing zijn er tennisballen ingezet. Hiermee konden we laten weten dat je daarmee ook een prima potje kan poolen. Zie je hoe de tennisbal wat geblurred is om hetzelfde diepteverschil aan te houden?
Bekijk hier de post.
BEFORE
Soms gaat het niet om het toevoegen van aparte elementen, maar moet een foto gewoon van het beeld af spatten. De symmetrische pooltafels trekken de aandacht mooi naar één focuspunt – naar de lamp op de achtergrond. Laat hier nou net een poolende jongeman onder staan.
AFTER
Door het licht en de kleuren rondom het focuspunt te versterken en de omgeving juist donkerder te maken, wordt je als kijker nog meer naar de actie gezogen. Dit effect doet een beetje denken aan ‘het licht aan het einde van de tunnel’. Uiteraard een reminder voor de doelgroep om naar The Poolbar te komen.
Dit beeld is ingezet voor een Facebook advertentie.
BEFORE
Wat in deze foto opvalt is hoe mooi de lamp precies boven het hoofd van deze jongedame zweeft. Met een inhaker op vrijdag de 13e voor ogen moest daar natuurlijk iets mee gebeuren…
AFTER
Wat zweeft en is creepy? Een ufo! Om deze griezelige setting meer tot zijn recht te laten komen, heb ik de omgeving compleet duister gemaakt. Ook hier zijn er sun rays toegevoegd – ditmaal met een wat blauwe tint om te matchen bij het licht van de ufo. Was de kleine alien op de achtergrond je trouwens al opgevallen?
Bekijk hier de post.
Afijn, zo lang je je creatieve geest maar de vrije loop laat, ontstaan er veel mogelijkheden in het land der beeldbewerking. Door hier tijd en moeite in te steken (lees: SalesKracht in te schakelen), blijf je toch net effe meer in het brein van je doelgroep hangen. Dat is goed voor je online marketing. Dus maak het opvallend, maak een mashup.