Bel 020 363 8769
neem contact op

A’DAM Lookout

Type campagne
Social advertising
Doelstelling
Ticket-verkoop
Kanalen
Website

A’DAM Lookout is een van de meest populaire attracties van Amsterdam. Op het dak van de A’DAM Toren heb je een fabelachtig mooi uitzicht over de stad en kan je ‘Over The Edge’ schommelen. In een half jaar tijd bezochten 250.000 mensen A’DAM Lookout. En het zijn niet louter toeristen die selfies maken op 100 meter hoogte, ook veel Amsterdammers en dagjesmensen uit het hele land bezoeken de attractie.

DE UITDAGING

Voor A’DAM Lookout verzorgen wij de advertising op Facebook (en Instagram). De doorlopende campagne heeft als doel om een maximale Return On Ad Spend (ROAS) te behalen door de inzet van creatieve advertenties die het merkgevoel overdragen op de doelgroep bestaande uit toeristen, dagjesmensen en Amsterdammers.

DE CAMPAGNE

In het geval van A’DAM Lookout hebben we gekozen voor een traffic- en een conversie-campagne. De traffic-campagne heeft als doel om zoveel mogelijk mensen naar de website van A’DAM Lookout te leiden tegen een zo laag mogelijke CPC. Vervolgend worden de website-bezoekers in de conversie-campagne opnieuw bereikt.

In de traffic-campagne maken we gebruik van dia-shows, video-content, carrousel advertenties en sinds kort ook advertenties via Instagram Stories. Alle advertenties beschikken over creatieve, korte copy in lijn met de huisstijl van A’DAM Lookout.

De conversie-campagne heeft advertenties welke meer to-the-point zijn. De uitdaging van deze campagne is om een zo hoog mogelijke ROAS te behalen en daarbij de frequentie scherp in de gaten te blijven houden.

DE RESULTATEN

Een doorlopende campagne kent pieken en dalen, hier wordt de campagne in het laagseizoen dan ook op aangepast. In het hoogseizoen behaalt de campagne een gemiddelde ROAS van 4,1 en een conversieratio van 7,5%.