Bel 06 13 641 627
neem contact op

Bam Woningbouw

Type campagne
Facebook campagne
Doelstelling
Leads genereren
Kanalen
Website

Thuis in Weert is een project van BAM Woningbouw, in de groenste gemeente van Nederland, namelijk Weert. Het project bestaat uit 18 eengezinswoningen, gebouwd in Oudhollandse stijl. BAM woningbouw riep onze hulp in voor een periode van 3 maanden, om de content marketing te verzorgen en deze content te laden met online advertenties. In de periode voorafgaand aan onze werkzaamheden waren er zo’n 60 geïnteresseerden geregistreerd via de website, voortgekomen uit de marketingacties van BAM Woningbouw.

“Door de samenwerking met Saleskracht bereiken wij onze doelgroep makkelijker en effectiever.”

Kirsten Withagen – BAM Woningbouw

DE UITDAGING

De BAM heeft een georganiseerd marketingapparaat en deze levert vaak voldoende leads voor een betreffend project. Bij het project in Weert bleek het echter lastig om de verkoopdrempel van 70% te behalen. We besloten de handen ineen te slaan en wat SalesKracht bij te dragen aan het nieuwbouwproject. Uiteindelijk een groot succes, want het zorgde voor een stijging in traffic op de website, meer leads en verkochte woningen!

Doel van de campagne; Leads genereren via de Facebookpagina van Thuis in Weert d.m.v. relevante content en gerichte advertenties.

DE CAMPAGNE

SalesKracht zorgde aan de voorkant, dus op de Facebookpagina van het project, dat er relevante content werd gepost en dat deze geserveerd werd bij de juiste doelgroep. Wanneer de bezoekers vervolgens op de projectwebsite terecht kwamen en zich inschreven als geïnteresseerde, werden de ‘leads’ overgedragen aan het verkoopteam. De mogelijkheden tot het creëren van creatieve content zijn eindeloos, dankzij de verschillende uitbreidings- en indelingsmogelijkheden die BAM Woningbouw biedt met het woonklaarproduct Victor&Wonen, een uniek product waarmee consumenten hun eigen woning kunnen creëren door middel van verschillende Woonsferen en Leefwijzen.

De combinatie van relevante content, de juiste doelgroep en placemaking zorgden ervoor dat het bouncepercentage op de website laag bleef (31%). Door bijvoorbeeld in te spelen op het tekort aan parkeerplaatsen, de veiligheid van de buurt en de oneindige combinatiemogelijkheden van de BAM Woonsferen raakten we de juiste snaar bij de doelgroep. Traffic op de website nam toe tot zo’n 50 – 150 mensen per dag tijdens onze 3 maanden durende campagne.

DE RESULTATEN

Met een combinatie van nieuwe prijzen en de campagne, verdubbelden het totaal aantal leads. Van de nieuwe leads converteerde 22,5% naar het kopen van een woning. Dat betekent dat mede dankzij de campagne alle 18 woningen zijn verkocht. Dat is nog eens een succesvolle samenwerking te noemen!

Benieuwd wat content marketing voor jouw vastgoed project kan betekenen? Wij denken graag mee. Wij zetten jouw verhaal kracht bij. Met creatieve content en brede kennis van online adverteren. Meer weten? Neem contact op met michan@saleskracht.nl

De resultaten in cijfers
Facebook berichten
aantal
0
Toename leads
in %
0
Conversieratio
in %
0