Bel 020 363 8769
neem contact op

New Balance MR17

Type campagne
Branding Campagne
Doelstelling
Branding
Kanalen
Website

DE UITDAGING

De deelnemers van de marathon betrekken bij de Facebookpagina ‘New Balance MR17’. Om de marathon een gezicht te geven werd er met ambassadeurs gewerkt die zich op konden geven via een landingspagina. Deze pagina werd aangejaagd door traffic vanuit de Facebookpagina.

Doel van de campagne: branding van New Balance als sponsor van de marathon en betrokkenheid genereren bij het evenement.

Video afspelen

DE CAMPAGNE

Het creatieve concept, design en de offline campagne werd verzorgd door Maradona Creative Agency. De geselecteerde ambassadeurs werden vastgelegd in een campagne, samen met topsporter Michel Butter en kwamen in de weken voorafgaand aan het evenement op meer dan 100 posters door heel Rotterdam te hangen. Voor de online campagne produceerde SalesKracht 4 video’s waarin de ambassadeurs hardloop-tips geven, een making-of video, een video waarin de ambassadeurs werden voorgesteld en tenslotte een aftermovie. Daarnaast was er vanuit SalesKracht ook een fotograaf aanwezig bij de verschillende New Balance sponsor-evenementen om voor unieke content op Facebook te zorgen.

De campagne werd 3 maanden voorafgaand aan het evenement gestart en liep tot 1 week na de marathon door. Opvallend was het positieve sentiment van de campagne; zo hebben we gedurende de campagne geen enkele negatieve reactie ontvangen op de verschillende geplaatste berichten.

DE RESULTATEN

De campagne genereerde uiteindelijk zeer veel exposure. Er werden maar liefst 145.000 hardloopliefhebbers met de campagne bereikt en de video’s hadden een kijkpercentage van gemiddeld 27,5%. Dat is een goede score, als je bedenkt dat  het gemiddelde ongeveer rond de 10% ligt! De video’s werden totaal 24.930 minuten bekeken door de doelgroep. Dit staat gelijk aan 190 uitgelopen marathons door toploper Michel Butter in 2 uur en 11 minuten. Ook aan interacties ontbrak het niet in de campagne. Waar een gemiddelde campagne 2% engagement scoort, leverde een bericht op de MR17 pagina gemiddeld 5% engagement op. Dit resulteerde in een totaal van 27.220 interacties, verdeeld over 30 berichten. Een zeer goede score.

Benieuwd wat content marketing voor jouw merk kan betekenen? Wij denken graag mee en zetten jouw verhaal kracht bij door onze creatieve content en brede kennis van online adverteren. Meer weten? Neem contact op met Michan via michan@saleskracht.nl

Video afspelen
Aftermovie New Balance MR17