Bel 020 363 8769
neem contact op

Qurrent

Type campagne
Facebook campagne
Doelstelling
Engagement
Kanalen
Website

DE UITDAGING

Hoewel Qurrent een helder en sterk verhaal heeft en duidelijke merkwaarden, is het een uitdaging om deze bedrijfsdoelen te vertalen naar luchtige en entertainende content. Hoe zorg je dat onderwerpen als besparen en groene energie niet te zwaar worden?

We houden het luchtig omdat een van de onderscheidende waardes van dit energiebedrijf is dat zij altijd positief blijven en niet belerend zijn. De Facebookpagina moet interactie uitlokken en voor meer engagement zorgen met de community.

Doel van de campagne: de engagement-rate verhogen!

 

 

DE CAMPAGNE

Gedurende de campagne focussen wij ons op de content en niet conversies. Niet te zware content, die wel relevant is voor de doelgroep en deze activeert. Daarom is een vaste pijler in het leven geroepen: duurzame challenges. Simpele en haalbare tips om groener te leven, vertaald naar een uitdaging.

Het samengevoel leeft heel erg bij Qurrent. Af en toe kozen we er daarom voor om in cijfers en concrete voorbeelden uit te drukken hoeveel de Qurrent community samen al heeft bespaard en bereikt.

Deze content wordt afgewisseld met een kijkje achter de schermen om een van de andere merkwaardes aan te stippen: openheid en transparantie. Ten slotte wordt de pagina nog aangevuld met actualiteiten, relevante nieuwsberichten uit de energiemarkt en over duurzaamheid. Dit laatste om te laten zien dat Qurrent kennis van zaken heeft.

 

DE RESULTATEN

Qurrent heeft nu een duidelijke en herkenbare stijl, dit zorgt voor meer eenheid op de pagina. De challenges en tips zorgen voor meer interactie met de community. Er zijn meer likes en meer reacties op de berichten. De engagement-rate lag in het begin rond de 3% en is in drie maanden naar 7% gegroeid. De stijgende lijn laat zien dat er nog meer uit te halen valt.

Video afspelen
Solarpark De Kwekerij