Bel 06 13 641 627
neem contact op

Wonen in Spijkerbroek

Type campagne
Facebook campagne
Doelstelling
Gebiedspromotie, Interactie & Inschrijvingen genereren
Kanalen
Website

Niet iedereen kent het Spijkerkwartier in Arnhem. Zonde, want de buurt kent een rijke historie en veel monumentale panden. In deze buurt realiseren TBI-ondernemingen ERA Contour en Hazenberg Bouw samen met Edwin Oostmeijer Projectontwikkeling een nieuwe, gevarieerde woonbuurt met 33 stadswoningen. SalesKracht is al vanaf eind 2014 betrokken bij project Spijkerbroek en heeft een aantal mooie Facebook-campagnes mogen opzetten.

DE UITDAGING

Eind 2014 was er wat onduidelijkheid over wat er op de plek ging komen doordat de nieuwbouwplannen een paar keer zijn aangepast. Toen het plan voor de 33 stadswoningen eenmaal definitief was uitgewerkt wilde ERA Contour en Edwin Oostmeijer hier graag bekendheid aan geven en het enthousiasme dat zij zelf hadden overbrengen op de buurt, betrokkenen en toekomstige bewoners.

Doel van de campagne: Draagvlak creëren voor het project in de buurt d.m.v. gebiedspromotie

DE CAMPAGNE

We kozen voor een aanpak waarbij we de unieke punten van de woningen beschreven. Daarnaast vertelden we het verhaal van de buurt. Wat voor mensen wonen er en wat voor leuke dingen zijn er te doen? Van koffiewinkel tot concept store, geen hotspot bleef onbenoemd. We begonnen met een frequentie van drie berichten per week om het enthousiasme aan te wakkeren en vertrouwen bij de doelgroep te winnen.  Om de continuïteit erin te houden werd de campagne verlengt met om de week een bericht.

De bouw van de eerste woningen is eind december 2015 gestart. In maart 2016 waren er nog een aantal onverkochte woningen. Om deze woningen onder de aandacht brengen vroeg ERA Contour en Edwin Oostmeijer ons om een online Facebook-campagne uit te zetten met als doelstelling om voor de zomervakantie van 2016 alles verkocht te hebben. Spijkerbroek had op dat moment 1.130 volgers op Facebook. Het doel van de campagne was onder andere om meer traffic te genereren naar de website en/of de makelaar om zo bij te dragen aan de doelstellingen van ERA Contour.

DE RESULTATEN

In de laatste drie maanden campagne bereikten we meer dan 270.000 mensen in de regio Arnhem, groeide de community met 17% en werd er 1.700 keer doorgeklikt naar de website van Spijkerbroek. Net voor de bouwvak staan er nog 3 woningen onder optie. Alle andere woningen zijn inmiddels verkocht!

Meer weten over content marketing en wat SalesKracht voor jouw project kan betekenen? Wij denken graag mee. Neem contact op met michan@saleskracht.nl