Bel 06 13 641 627
neem contact op

Zeezout Festival 2016

Type campagne
Online Advertising
Doelstelling
Ticket-verkoop
Kanalen
Website

Al vijf jaar lang organiseert ZeeZout festivals, clubavonden en ADE-nachten en in 2016 organiseerde het voor de tweede keer op rij ZeeZout Festival in het Diemerbos. Onder het motto ‘’keeping things nice and small’’ bleef de tweede editie van het festival trouw aan wat de eerste editie zo succesvol maakte: de intieme sfeer en een geweldige line-up verspreid over drie podia.

DE UITDAGING

Om de ticket-verkoop een extra duw in de rug te geven koos ZeeZout voor een samenwerking met SalesKracht. De campagne startte al in mei toen de eerste lijst van de line-up bekend gemaakt werd. In deze eerste weken lag de focus van de campagne dan ook vooral op buzz creëren rondom het festival. Pas halverwege juli werd de aandacht verlegd naar ticket-verkoop.

DE CAMPAGNE

In de campagne is er gebruikt gemaakt van twee zeer waardevolle Facebook targeting-tools: remarketing- en lookalike-groepen. Door remarketing zijn website-bezoekers opnieuw bereikt met advertenties via bannering, Facebook en Instagram. Daarnaast had ZeeZout ook een zeer uitgebreide database beschikbaar van mensen die hun events eerder hadden bezocht. Op basis van deze data konden we lookalike-doelgroepen aanmaken om de targeting verder te verscherpen.

DE RESULTATEN 

Uiteindelijk hebben we met de campagne voor ZeeZout Festival 2016 meer dan 880.000 impressies afgeleverd aan 140.000 mensen en converteerde 14% van alle clicks. De uiteindelijke CPA lag op slechts €2,84. Reden voor een goed feestje dus!